سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است . سئو مراحلی است که به یک وب سایت یا محتوا کمک میکند تا در رتبه بالاتر گوگل قرار بگیرد .
تفاوت بین سئو و تبلیغات پولی در این است که ، سئو شامل رتبه بندی طبیعی است و شما برای حضور در آن پولی پرداخت نمیکنید . بهینه سازی برای موتورهای جستجو به معنای برداشتن یک قطعه از محتوای آنلاین و بهینه سازی آن است ، بنابراین موتورهای جستجو مانند گوگل وقتی کسی چیزی را جستجو میکند ، آن را در بالای صفحه نمایش میدهد.
مزایای سئو سایت
شما با بهینه سازی سایت خود باعث افزایش بازدید سایت خود میشوید .همچنین باعث افزایش فروش محصولات ،ترافیک بالای سایت ، معرفی محصولات و خدمات به کاربران بیشتر.
اهمیت سرمایه گذاری روی سئو
سئو یکی از بخش های مهم دیجیتال مارکتینگ می باشد . مردم هر چیزی که میخواهند در موتور جستجو سرچ میکنند، پس دیده شدن و افزایش رتبه در گوگل تاثیر بسزایی در جذب مشتری و افزایش فروش شما دارد . سئو باعث آشنایی کاربران با برند و محصولات و خدمات شما میشود. هر شغلی که میخواهد به صورت آنلاین فعالیت کند باید اهمیت سئو بر کسب و کار خود را بداند.
عناصر اصلی سئو
وقتی راجب سئو گسترده صحبت میکنیم سه مسیر مهم وجود دارد ؛
سئو داخلی
سئو داخلی درمورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شماست. گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای خود ، نوشتن محتوای با کیفیت بالا به طور منظم ،اطمینان از اینکه متا تگ ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و به خوبی نوشته شده اند ، از عوامل موثر بر سئو داخلی است .
سئو خارجی
سئو خارجی در صفحه وب سایت شما اتفاق می افتد ، مانند کسب بک لینک.این بخش از سئو شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی است که مردم میخواهند به اشتراک بگذارند . اگرچه کار زیادی می طلبد اما برای موفقیت سئو ضروری است .
استراتژی سئو
استراتژی سئو شما می تواند شامل سئو کلاه سیاه یا سئو کلاه سفید باشد. برخی از افراد ترجیح میدن به دستاوردهای سریع برسند.
وقتی صحبت از سود سریع در سئو به میان می آید ، عنوان سئو کلاه سیاه مطرح میشود .
افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده میکنند ، از تکنیک های مثل : پر کردن کلمات کلیدی و حذف لینک برای رتبه بندی سریع استفاده میکنند . این کار در کوتاه مدت کار میکند و باعث افزایش ترافیک سایت شما میشود .اما بعد از مدتی گوگل سایت شما را جریمه کرده و حتی در لیست سیاه قرار میدهد تا شما رتبه نگیرید.
در مقابل سئو کلاه سیاه ، سئو کلاه سفید یک روش پایدار است. اگر سئو را از طریق سئو کلاه سفید انجام دهید ، روی مخاطبین خود تمرکز دارید و سعی میکنید محتوای بهتری را در اختیار آن ها قرار دهید .
نمونه های سئو کلاه سیاه
محتوای تکراری : وقتی شخصی سعی میکند برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بگیرد ، ممکن است محتوای سایت خود را بارها تکرار کند . گوگل سایت های که این کار را انجام میدهند را جریمه میکند .
متن نامرئی و پر کردن کلمات کلیدی :برخی از افراد در پایین مقاله خود تعداد زیادی کلمه کلیدی را هم رنگ پس زمینه مینویسند . انجام این کار شما را خیلی سریع در لیست سیاه قرار میدهد .
روشی به نام کلاه خاکستری وجود دارد که به اندازه کلاه سفید ، سفید نیست و به اندازه کلاه سیاه ، سیاه نیست. در روش کلاه خاکستری شما سعی نمیکنید کسی را فریب دهید بلکه درتلاش برای بدست آوردن یک مزیت ممتاز هستید .
بازاریابی سئو
بازاریابی سئو: سئو مارکتینگ یا بازاریابی سئو ، جذب مخاطب یا مشتری از طریق موتور جستجوی گوگل می باشد .
اصول بازاریابی سئو
شناسایی کلمات کلیدی : شما با توجه به وب سایت خود باید یک سری کلمات کلیدی را مشخص کنید تا با آنها در صفحه اول گوگل بالا قرار بگیرید .
بازاریابی محتوا : با قرار دادن محتوای با کیفیت در صفحه وب سایت خود ، باعث افزایش فروش محصول خود میشوید. برای انجام این کار شما باید مخاطب هدف خود را به خوبی بشناسید و با توجه به نیاز او محتوای بنویسید. شما میتوانید محتوا را در شکل های مختلفی قراردهید مثل :
- محتوای متنی
- محتوای تصویری
- محتوای ویدیویی
- پادکست ها
سئو گوگل مپ : یکی از عوامل موثر در سئو مارکتینگ ، گوگل مپ می باشد . گوگل در اکثر جستجوهای خود ابتدا نتایجی که در آنها مپ قرار دارد را نمایش میدهد .
جمع بندی
سئو باعث آشنایی کاربران با برند و محصولات و خدمات شما میشود .مردم هرچیزی که میخواهند را سرچ میکنند پس شما با بازریابی سئو به کاربر کمک میکنید که سایت شما را پیدا کند. هر شغلی که میخواهد به صورت آنلاین فعالیت کند باید اهمیت سئو بر کسب و کار خود را بداند .