یکی از مهمترین بخش ها یک فروشگاه اینترنتی بخش سفارشات می باشد. شما در افزونه ووکامرس امکان مدیریت و پیگیری سفارشات را دارید برای رفتن به بخش سفارشات باید در پیشخوان وردپرس >ووکامرس >سفارشات را انتخاب کنید.

تصویر (۱)
بعد از کلیک بر روی سفارشات لیستی سفارشات برای شما نمایش داده میشود که میتوانید در این بخش سفارشات را مدیریت کنید.(مطابق تصویر۲)

تصویر (۲)
لغو شده : سفارشی که توسط مشتری یا مدیر فروشگاه لغو شده باشد در وضعیت لغو شده قرار میگیرد.
تکمیل شده : سفارشی که به دست مشتری رسیده باشد در وضعیت تکمیل شده قرار میگیرد.
درحال انجام : سفارشی که ثبت و بررسی شده و درحال آماده سازی ارسال است در وضعیت در حال انجام قرار میگیرد.
در انتظار بررسی : سفارشی که در انتظار بررسی توسط مدیر فروشگاه می باشد در وضعیت در انتظار بررسی قرار میگیرد .
در انتظار پرداخت : سفارشی که در سبد خرید وجود دارد و هنوز پرداخت نشده در وضعیت در انتظار پرداخت قرار میگیرد..
ناموفق : سفارشی که با موفقیت ثبت نشده باشد در این وضعیت قرار میگیرد.
مسترد شده : سفارش های که به دست مشتری رسیده و توسط مشتری مرجوع شده در وضعیت مسترد قرار میگیرد .
مدیریت سفارش :
برای مدیریت سفارشات باید روی علامت چشم که در تصویر (۳) مشخص شده کلیک کنید و یا روی اسم مشتری کلیک کنید تا وارد صفحه مدیریت سفارش شوید.

تصویر (۳)
در صفحه بازشده اطلاعات مشتری و جزیيات سفارش را مشاهده میکنید . مطابق تصویر (۴)
در قسمت وضعیت شما میتوانید وضعیت سفارش را انتخاب کنید.

تصویر (۴)
افزودن سفارش جدید :
آیتم : این بخش به شما امکان میدهد سفارش مشتری را ویرایش کنید . شما میتوانید در ای قسمت کوپن تخفیف اعمال کنید یا محصول جدید به سفارش مشتری اضافه کنید و یا سفارش را مسترد کنید.
افزودن اقلام : در این قسمت شما میتوانید به سفارشات محصول اضافه کنید .
اعمال کوپن : در این قسمت شما میتوانید کد تخفیف برای سفارش اعمال کنید .
یادداشت سفارش : یادداشت سفارش برای اطلاع رسانی مشتری از وضعیت سفارش برای آن ارسال میشودو یا اگر سفارشی در قسمت پرداخت خطا داشته باشد در این قسمت یادداشت اعلام میشود . در قسمت یادداشت میتوانید انتخاب کنید : یادداشت خصوصی یا یادداشت برای خریدار
یادداشت خصوصی : این یادداشت فقط برای مدیر سایت نمایش داده میشود.
یادداشت برای خریدار : این یادداشت اطلاع رسانی وضعیت سفارش می باشد که برای خریدار ارسال میشود.

تصویر (۵)
دسترسی محصولات دانلود شدنی : در این قسمت مشخص میکنید چه تعداد دانلود وسط مشتری مجاز است و یا مجوز دانلود محصول را صادر کنید.

تصویر (۶)
در قسمت حمل و نقل باید اطلاعات گیرنده و اطلاعات فرستنده را وارد کنید .