بازاریابی محتوا چیست؟
محتوای مفید باید هسته اصلی بازاریابی شما باشد به تازگی شنیده اید که شخصی به بازاریابی محتوا اشاره کند و به این فکر می پردازید که باید از قبل بدانید که چیست، اما خیلی خجالت می کشید که از کسی بپرسید. تبریک می گویم، این مقاله برای شماست. بازاریابی محتوا یک تکنیک بازاریابی برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و به دست آوردن یک مخاطب کاملاً تعریف شده – با هدف هدایت اقدام سودآور مشتری است. کلمه کلیدی در اینجا ارزشمند است. این چیزی است که این تعریف را از تعریفی که می تواند تقریباً هر شکلی از تبلیغات یا بازاریابی توصیف کند. اگر مردم به دنبال تبلیغات یا بازاریابی باشند، و مردم بخواهند از آن استفاده کنند، به جای اجتناب از آن، میتوانید بگویید که آیا یک قطعه محتوا از آن نوعی است که میتواند بخشی از کمپین بازاریابی محتوا باشد. بنابراین، تبلیغات روز بازی فولکسواگن در سال 2014، که تقریباً 18 میلیون بار در یوتیوب از زمان نوشتن این مقاله، یک تبلیغ یا بازاریابی محتوا دیده شده است؟ پاسخ این است که این دو، بسته به نحوه دریافت آن توسط هر فردی که در معرض آن است. بسته به اینکه گیرنده از آن ارزش دریافت کرده باشد یا خیر، همین امر در مورد هر بخش از بازاریابی محتوایی که ایجاد می کنید صدق می کند. البته هدف این است که تا حد امکان ارزش بیشتری از بازاریابی محتوایی خود به مخاطبان هدف خود ارائه دهید. در این مرحله، علیرغم این تعریف و توضیح، احتمالاً هنوز از خود میپرسید که بازاریابی محتوا دقیقاً چیست. با در نظر گرفتن چند مثال می توانیم به وضوح بیشتری دست پیدا کنیم. به تعداد انواع محتوا، انواع مختلفی از بازاریابی محتوا وجود دارد – بسیار زیاد است که در اینجا نمی توان به آن پرداخت. قصد من این است که به شما بازاریابی محتوا را معرفی کنم و مانند یک بازاریاب محتوا فکر کنید تا فرصتها را در اطراف خود ببینید. شما نمی توانید از دیدن فرصت هایی برای ایجاد محتوا جلوگیری کنید. در اینجا پنج مثال وجود دارد که به ذهن شما کمک می کند تا شروع به نفوذ کند.
چرا بازاریابی محتوا ؟
شاید مهمتر از درک اینکه بازاریابی محتوا چیست، این است که بدانید چرا بازاریابی محتوا برای کسب و کار شما مهم است. ابتدا باید چهار مرحله چرخه خرید را درک کنیم: اطلاع. قبل از آگاهی مشتری ممکن است نیازی داشته باشد، اما نمی داند راه حلی وجود دارد. پژوهش. هنگامی که مشتری از وجود راه حل آگاه شود، برای آموزش خود تحقیقاتی را انجام خواهد داد. به عنوان مثال، یک خریدار خودرو سعی خواهد کرد تا دریابد که چه نوع خودروهایی وجود دارد و کدام یک با نیازهای او مطابقت دارد. توجه. در این مرحله مشتری شروع به مقایسه محصولات مختلف از فروشندگان مختلف می کند تا مطمئن شود که محصولی با کیفیت بالا با قیمت منصفانه دریافت می کنند. خرید کردن. در نهایت مشتری تصمیم خود را می گیرد و معامله را پیش می برد. وقتی نوبت به دو مرحله دوم می رسد، تبلیغات و بازاریابی سنتی عالی است. بازاریابی محتوا با افزایش آگاهی از راه حل ها و آموزش مصرف کنندگان در مورد محصولی که ممکن است قبلاً هرگز به آن فکر نکرده بودند، وارد دو مرحله اول فرآیند خرید شود. مشتریان بالقوه محتوای ما را پیدا میکنند، ارزشی در آن پیدا میکنند و زمانی که با ما تماس میگیرند، از قبل متقاعد شدهاند که میخواهند با ما کار کنند. ما مجبور نیستیم درگیر تاکتیکهای فروش با فشار بالا باشیم، این صرفاً به بررسی جزئیات، امضای توافقنامه و شروع میپردازد. اعتمادی که معمولاً باید در طول یک چرخه فروش گسترده ایجاد شود، قبل از اینکه بدانیم مشتری