ووکامرس یک افزونه فروشگاه ساز وردپرس است . یکی از راه های کسب درآمد بیشتر داشتن یک فروشگاه اینترنتی می باشد . شما با ووکامرس میتوانید یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند در وردپرس ایجاد کنید .همچنین شما با نصب ووکامرس امکان فروش محصولات و پرداخت اینترنتی را در سایت خود دارید .
شما با داشتن یک فروشگاه اینترنتی محدود به یک مکان و شهر نیستید و میتوانید مشتریان زیادی در سراسر کشور و یا جهان داشته باشید و مشتریان زیادی جذب کنید و باعث افزایش فروش محصولات خود شوید .
ووکامرس قابلیت :
درگاه پرداخت : ووکامرس با داشتن انواع مختلف درگاه بانکی ، امکان پرداخت اینترنتی را برای فروشگاه شما امکان پذیر میکند . در ووکامرس شما امکان انتخاب واحد پول محصولات را دارید و میتوانید به محصولات خود مالیات اضافه کنید . برای ارسال محصول شما میتوانید برای حمل و نقل هزینه ای محاسبه کنید .

تصویر (1)
تعریف انواع کد تخفیف : شما درووکامرس میتوانید انواع کد تخفیف را تعریف کنید .

تصویر (2)
تعداد افزونه ها : ووکامرس دارای افزونه های متعددی می باشد که شما با استفاده از این افزونه های میتوانید سایت فروشگاهی خود را سفارشی سازی کنید.
تعداد قالب : تعداد زیادی پوسته و قالب وردپرس از ووکامرس پشتیبانی میکنند .
نمودار کامل فروش : ووکامرس به شما یک نمودار کامل از فروش ، درآمدها و فعالیت های شما ارائه میدهد و شما با استفاده از این نمودار میتوانید عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید .

تصویر (3)
حمل و نقل در ووکامرس : ووکامرس دارای افزونه حمل و نقل است و شما میتوانید پست پیشتاز و سفارشی یا پیک موتوری را برای خود فعال کنید.

تصویر (4)

تصویر (5)
تنظیمات ووکامرس ( پیکربندی)
شما برای تنظیمات ووکامرس باید به قسمت پیکربندی این افزونه بروید

تصویر (6)
بعداز باز کردن بخش پیکربندی صفحه زیر برای شما باز میشود .
بخش تنظیمات (پیکربندی) ووکامرس دارای تب :
همگانی ، محصولات ، حمل و نقل ، پرداخت ها ، حریم خصوصی کاربر ، ایمیل ها ، ادغام ، پیشرفته می باشد .

تصویر (7)
تب همگانی :
در تب همگانی قسمت آدرس فروشگاه شما باید در قسمت :
آدرس : شما باید آدرس فروشگاه خود را وارد کنید.
ادامه آدرس : اگه فروشگاه شما شعبه دوم دارد ، در این قسمت باید آدرس شعبه دوم فروشگاه خود را بنویسید .
شهر : در این بخش شهری که فروشگاه قراردارد را وارد میکنید.
کشور/ استان : در این قسمت کشور یا استانی که فروشگاه قرار دارد را وارد میکنید.
کدپستی : در این قسمت کد پستی مربوط به فروشگاه خود را وارد میکنید.

تصویر (8)
در تب همگانی قسمت گزینه های کلی:
مکان های فروش: دراین قسمت شما باید مکان های فروش را انتخاب کنید مثلا ایران.
فروش به کشورهای خاص : شما در این قسمت کشوری که در آنجا فروش دارید را انتخاب میکنید.
محل (های) حمل و نقل :این قسمت مربوط به محصولات فیزیکی می باشد که شما قصد ارسال محصول را دارید ، شما میتوانید مکانی که به آنجا ارسال دارید را انتخاب کنید مثل ایران و..
ارسال به کشورهای خاص : با این گزینه شما میتوانید کشوری که به آن ارسال دارید را انتخاب کنید .
مکان پیش فرض مشتری : این قسمت مربوط به مکان مشتری میباشد . این گزینه برای این است که ما بفهمیم مشتری از چه مکانی خرید انجام داده است .
فعال کردن مالیات : اگر میخواهید مالیات را فعال کنید باید این گزینه را بزنید .
فعالسازی کدهای تخفیف: اگر میخواهید کد تخفیف فعال کنید باید این گزینه رابزنید.

تصویر (9)
تب محصولات:
در تب محصولات در قسمت برگه های فروشگاه:
برگه فروشگاه : زمانی که شما فروشگاه اینترنتی ایجاد میکنید باید محصولات را دسته بندی کنید تا محصولات با نظم نمایش داده شوند . ووکامرس یک برگه انتخاب کرده که شما میتوانید آن را تغییر دهید.

تصویر (10)

تصویر (11)
تب محصولات قسمت اندازه گیری:
واحد وزن : در این قسمت واحد وزن محصول خود را انتخاب میکنید .
یکای اندازه گیری: در این قسمت انتخاب میکنید یکای اندازه گیری شما :سانتی متر، متر و… باشد.

تصویر (12)
تب محصولات قسمت نقد و برسی :
فعال کردن نقد و بررسی : با فعالسازی این گزینه نقد محصولات نمایش داده میشود.
امتیازهای محصول : با انتخاب هر کدام از گزینه ها امتیاز دهی به نقدها را فعال میکنید.

تصویر (13)
تب محصولات قسمت فهرست موجودی :
مدیریت موجودی : با فعال کردن این گزینه مدیریت خموجودی انبار را فعال میکنید.
نگهداری موجودی (دقیقه ) : این قسمت مشخص میکند محصول بعد از افزودن به سبد خرید چه مدت زمانی را در حالت در انتظار بررسی باشد و بعداز این مدت از سبد خرید حذف شود .
اطلاع رسانی : با فعال کردن این گزینه اطلاع رسانی در رابطه با کم بودن موجودی انبار امکان پذیر است .
آگاه سازی گیرنده ها : در این قسمت ایمیل خود را برای دریافت اطلاع رسانی وارد میکنید .
آستانه کم بودن موجودی انبار : در این قسمت مشخص میکنید قبل از چه تعداد محصول برای شما اطلاع رسانی ارسال شود .
آستانه تمام شدن موجودی : در این قسمت مشخص میکنید بعد از چه تعداد محصول پیام عدم موجودی نمایش داده شود.
نمایش تمام شدن موجودی انبار : با این گزینه مشخص میکنید تمام شدن محصول نمایش داده شود یا مخفی شود.
نحوه نمایش موجودی انبار : در این قسمت گزینه مورد نظر خود را انتخاب میکنید.
تب حمل و نقل :
تب حمل و نقل دارای سه بخش : مناطق حمل و نقل ، کلاس های حمل و نقل ، پستچی می باشد.

تصویر (14)
در تب حمل و نقل قسمت مناطق حمل و نقل :
در این قسمت مشخص میکنید برای هر منطقه به چه صورت محصول ارسال کنید .
نام منطقه : در این بخش نام منطقه ای که میخواهید ارسال انجام شود را وارد میکنید .
نواحی منطقه : در این قسمت نیز ناحیه منطقه را مثل ایران وارد میکنید.

تصویر (15)
روش های حمل و نقل : دراین قسمت روش حمل و نقل را انتخاب میکنید . در این بخش روی افزودن روش حمل و نقل کلیک میکنید تا صفحه جدید باز شود ( مطابق تصویر 16) سپس گزینه مورد نظر خود را انتخاب میکنید.

تصویر (16)
تب حمل و نقل قسمت گزینه های حمل و نقل :
دراین قسمت تنظیمات مربوط به محاسبات و مقصد حمل و نقل و حالت اشکال زدایی را انجام میدهید .
محاسبات
شما با فعال کردن گزینه ( فعال کردن محاسبه گر هزینه ارسال در برگه سبد خرید ) یک باکس کوچک به برگه سبد خرید اضافه میکنید که در آن هزینه ی ارسال را محاسبه شده به کاربر نمایش میدهد.
با فعال کردن گزینه (مبالغ حمل و نقل را تا زمانی که خریدار یک آدرس را وارد نکرده است، مخفی کن) هزینه حمل و نقل زمانی محاسبه میشود که اطلاعات آدرس وارد شده باشد .
مقصد ارسال
در این قسمت شما انتخاب میکنید کدام آدرس کاربر به عنوان آدرس پیش فرض در نظر گرفته شود .
حالت اشکال زدایی
با فعال کردن این گزینه کلیه خطاهایی احتمالی که در قسمت حمل و نقل اتفاق افتاده ،در سایت نمایش داده خواهد شد .

تصویر (17)
با استفاده از کلاس های حمل و نقل شما میتوانید به سفارشی سازی روش ارسال با نرخ ثابت بپردازید. با استفاده از کلاس های حمل و نقل میتوان کاری کرد که هزینه ارسال یک یخچال با هزینه ارسال یک تلفن همراه متفاوت باشد . برای استفاده از این قابلیت میتوانید کلاس مورد نظر خود را تعریف کنید و آن را ذخیره کنید و هنگام پیکربندی تنظیمات روش های ارسال در بخش روش ارسال با نرخ ثابت هزینه مورد نظر خود را برای کلاس مشخص کنید .
زمانی که شما یک محصول را در سایت خود اضافه میکنید مشاهده میکنید این کلاس در اختیار شماست و شما میتوانید بر اساس محصول خود کلاس ارسال را مشخض کنید
پستچی
شما با فعال کردن این گزینه حمل و نقل پستچی برای ووکامرس را فعال میکنید.

تصویر (18)
تب پرداخت :
در تب پرداخت ها قسمت شیوه پرداخت شما میتوانید تنظیمات مربوط به پرداخت را انجام دهید .
شما میتوانید: انتقال مستقیم بانکی ، پرداخت با چک ، پرداخت هنگام دریافت ، درگاه پرداخت سیزپی را فعال یا غیر فعال کنید.

تصویر (19)
تب حفظ حریم خصوصی حساب های کاربری :
شما بعداز وارد شدن به تب حساب های کاربری میتونید تنظیمات حساب کاربری را سفارشی سازی کنید . و موارد زیر را ویرایش کنید.

تصویر (20)

تصویر (21)

تصویر (22)
تب ایمیل ها :
با وارد شدن به تب ایمیل ها صفحه زیر برای شما باز میشود که با کلیک روی هرکدام وارد ویرایش آن قسمت میشوید.

تصویر (23)
سفارش جدید: این ایمیل ، هنگام ثبت یک سفارش جدید برای مدیریت سایت ارسال می شود .
سفارش لغو شد: این ایمیل ،هنگامی که سفارشی لغو شود برای مدیریت ارسال میشود .
سفارش در انتظار بررسی: این ایمیل ، زمانی که سفارشی در انتظار بررسی باشد برای مشتری ارسال میشود.
خرید نا موفق: این ایمیل ، زمانی که سفارش انجام نشده و دچار مشکل شده باشد. این ایمیل هم برای مدیریت فروشگاه و هم برای مشتری ارسال می شود.
سفارش های تکمیل شده: زمانی که سفارش تکمیل و نهایی شود از طریق این ایمیل، به کاربر اطلاع رسانی می شود .
سفارش برگشت خورده: وقتی سفارشی برگشت بخورد از طریق این ایمیل برای خریدار، ایمیل ارسال می شود.
فاکتور مشتری / جزئیات سفارش: بعد از اینکه مشتری یک محصول را خریداری میکند یک فاکتور به همراه جزئیات برایش ارسال میشود.
یادداشت خریدار: وقتی مشتری در هنگام ثبت سفارش جعبه یادداشت رو پر میکند این ایمیل برای او ارسال می شود.
بازگردانی گذرواژه: وقتی کاربری پسورد خودش را گم میکند و بازگردانی پسورد را میزند این ایمیل برای او ارسال می شود.
حساب کاربری جدید: وقتی کاربری در سایت ثبت نام میکند ، این ایمیل برای او ارسال می شود.

تصویر(24)
در این تب کافیه روی ایمیل موردنظر خودتان کلیک کنید تا وارد تنظیمات آن شوید .
در این قسمت به تنظیمات سفارش اول میرویم :
فعال / غیر فعال: با استفاده از این گزینه میتوانید این ایمیل را فعال یا غیر فعال کنید.
گیرنده: در این قسمت گیرنده ایمیل مشخص میشود و چون این ایمیل مربوط به مدیریت فروشگاه می باشد ، ایمیل فروشگاه را قرار میدهیم .
موضوع ایمیل : این قسمت مربوط به موضوع ایمیل است وشما با وارد کردن موضوع ایمیل ، مشتری میفهمد ایمیل ارسالی برا او مربوط به چه چیزی است.
نوع ایمیل : شما با استفاده از منوی این قسمت میتوانید نوع قالب را که به صورت : متن ساده ، چند بخشی HTML و.. تغیر دهید .

تصویر (25)
تب پیشرفته :
زمانی که ووکامرس را نصب میکنید به صورت خودکار برای شما برگه ای به نام سبد خرید ، برگه پرداخت ، برگه حساب من را میسازد.
شما میتوانید وارد برگهها > همه برگهها شوید و برگه دلخواه خودتان را ویرایش کنید.

تصویر (26)
موارد زیر را لازم نیست ویرایش کنید و فقط زمانی کاربرد دارد که توسط برنامه نویس بخواهید ووکامرس خود را توسعه دهید ویرایش را انجام میدهید .

تصویر (27)
امیدوارم این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد.هرگونه سوالی راجب پیکربندی ووکامرس داشتید در قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید .